Sponge Cake with Poppy Seeds & Lime

9 March 2015


I've made a decision regarding this blog.
From now on I will blog in English and Swedish.
When I first started my readers were mainly from UK and Germany.
I don't really know why it was like that. I had hardly any readers from Sweden, 
even though I'm a Swede. But now I have quite a lot of Swedish readers.
So here we go with the first recipe in English AND Swedish!

Sponge Cake with Poppy Seeds & Lime
 100 g butter (room temperature)
200 ml sugar
2 eggs
1 tbsp black poppy seeds
3 tbsp vanilla quark
1 tsp lime juice
50 ml cream
250 ml wheat flour
1 1/2 tsp baking soda

Icing
250 ml powder sugar
50 ml lime juice

Decoration
Lime zest
Mint leaves


1. Heat oven to 175°C (350F). Butter and flour a baking tin. Set aside.
2. Mix butter and sugar.
3. Add the eggs, one at a time.
4. Add quark, lime juice and the cream, stir well.5. Then add the dry ingredients.
6. Pour into the prepared tin and bake for about 30- 40 minutes. Let cool in pan for about 20 minutes, then unmold onto a plate or tray.
7. Mix lime juice and powder sugar for the icing and pour over the cake.
8. Decorate with lime zest and fresh mint leaves.


Jag har tagit ett beslut angående den här bloggen.
Från och med nu kommer jag att blogga både på engelska och svenska.
När jag först började var mina läsare huvudsakligen från Storbritannien och Tyskland.
Jag vet inte riktigt varför det var så. Jag hade knappt några läsare från Sverige, trots att jag ju är svensk. 
Men nu har jag en hel del svenska läsare, så jag tänkte att det nog är lättare med recept mm på svenska.
Så här kommer alltså det första receptet på svenska!

Sockerkaka med vallmofrön & limeglasyr
 100 g smör (rumstempererat)
200 ml socker
2 ägg
1 msk svarta vallmofrön
3 msk vanilj kvarg
1 tsk limejuice
50 ml grädde
250 ml vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver

Glasyr
250 ml florsocker
50 ml limejuice

Dekoration
Limezest
Mynta blad


1. Sätt ugnen på 175 °C. Smöra och mjöl en bakform, helst avlång. Ställ åt sidan.
2. Blanda smör och socker.
3. Tillsätt äggen, ett i taget.
4. Tillsät kvarg, limejuice och grädde, rör om.
5. Tillsätt sedan de torra ingredienserna.
6. Häll smeten i formen och grädda i ca 30- 40 minuter. Låt svalna i formen i ca 20 minuter och vänd sedan upp den på ett fat.
7. Blanda limejuice och florsocker och häll över kakan.
8. Dekorera med limeskal och färska myntablad.





// Photography by Emelie Ekborg

You Might Also Like

0 Comments

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
................................